Nedan följer kompletterande information till tidigare inbjudan och presenteras som ändringar.
1. I inbjudan publicerades fel karta för F15-16. Kartan är justerad och de ska köra banan som är 4,4 Km.
2. Tävlingsledningen förtydligar att det av säkerhetsskäl inte tillåts att träna på XCC banan, förrän vi bandat om på lördag efter avslutad tävling.
3. Juryn består av Rune Antonsen, Per Wolde, tillsammans med övriga kommissarier.
4. Telefonnummer till Kommisare för Swe Cup Per Wolde är 072 528 42 10.
5. Åkare uppmärksammas här särskilt på att varvning sker bakom målhuset i samtliga klasser. Det är åkarens eget ansvar att välja rätt linje i banan och ha koll på antal varv man kört. Om åkare ändå kör fel och in i mål för tidigt, är det tillåtet att under god kontroll vända och åka ut på banan igen. Om åkare missar att köra i mål vid rätt antal varv kan inte rätt placering i resultatlistan garanteras, men åkare blir inte diskvalificerade. Möjlighet att gå ut på nytt varv kan komma att stängas när segrare har gått i mål, om det krävs med hänsyn till tävlingsprogrammet.
6. Med anledning av att flera klasser kör samtidigt på banan sker klockringning endast på UCI klasser . Varvräkningsskylt finns endast för UCI klasser.
1. I inbjudan publicerades fel karta för F15-16. Kartan är justerad och de ska köra banan som är 4,4 Km.
2. Tävlingsledningen förtydligar att det av säkerhetsskäl inte tillåts att träna på XCC banan, förrän vi bandat om på lördag efter avslutad tävling.
3. Juryn består av Rune Antonsen, Per Wolde, tillsammans med övriga kommissarier.
4. Telefonnummer till Kommisare för Swe Cup Per Wolde är 072 528 42 10.
5. Åkare uppmärksammas här särskilt på att varvning sker bakom målhuset i samtliga klasser. Det är åkarens eget ansvar att välja rätt linje i banan och ha koll på antal varv man kört. Om åkare ändå kör fel och in i mål för tidigt, är det tillåtet att under god kontroll vända och åka ut på banan igen. Om åkare missar att köra i mål vid rätt antal varv kan inte rätt placering i resultatlistan garanteras, men åkare blir inte diskvalificerade. Möjlighet att gå ut på nytt varv kan komma att stängas när segrare har gått i mål, om det krävs med hänsyn till tävlingsprogrammet.
6. Med anledning av att flera klasser kör samtidigt på banan sker klockringning endast på UCI klasser . Varvräkningsskylt finns endast för UCI klasser.